02 August 2012

petua hilangkan tahi lalat

assalammualaikum..=)

aku tak tahu sejak bila ia datang,yang aku tahu dia datang dengan keadaan hidup,berwarna hitam  dan agak besar,tersembunyi dan tersepit di celah hidung aku..memang kelako,,tu je mampu aku katakan,aku lost confident bila pikirkan dia,rasa malu sangat bila orang ejek ejek aku..haish..tapi aku buat dekk je la,,bagi aku ciptaan tuhan,,2 tahun lebeh gak la aku sabo,dari kecik sampai beso aku pelihara dia bagai menatang binatang kau tau,bila dia dah beso dia menderhaka kat aku.semalam time aku syok tengok tb,dia vibrate mintak penampor,aku kutil kutil dia sampai merah..sakit giler..kuang ajo punya tahi lalat!so aku memang decide nak jumpe doctor,tahi lalat aku makin besor dan tak konsisten warna dia,aku decide untuk buang dengan niat takut penyakit lain datang kerana Allah..

jangan salahkan lalat sebab berak merata,tahi lalat cuma nama je..aku pon tak paham nape mereka panggil tahi lalat,setakat orang yang ejek aku yang paling kelako ejek aku punya tahi lalat lada hitam bijik tuh..memang rasa nak marah je..tapi bila pikir balik aku memang gelak nak mampus la..hahaha..hukum membuang tahi lalat kerana rasa malu dan menjadi bahan ejekan orang adalah harus di buang kerana mengaibkan diri sendiri..ini setakat yang aku tahu dan baca..Alhamdullilah Islam itu indah,,

yang aku punya tak de la sebeso hinih..

aku googgle aku jumpe petua nak remove tahi lalat kat muka,dulu aku penah bagi petua hilangkan warna ketiak kan?haha,,tak tau la korang try ke tak..okie yang tuh memang aku pon tak selere nak try..tapi petua kali nie aku seyes try la..bagi korang yang hade tahi lalat hidup yang berisiko insyaAllah membantu,,aku on the way tengah try,,tapi respond orang lain yang dah cuba cakap memang berkesan giler la petua nie..memang sangat terbaek pada mereka yang kais pagi makan pagi kais petang KFC..tak perlu ke pakar kulit or pawang mahupun menelan belanja ratusan ringit..usaha sabar dan tawakal je..

bahan bahan:

1) secubit kapur sirih or kapur makan
2) secubit sabun basuh baju serbuk ape ape jenama contoh fab,breeze tapi aku guna daia

cara:

baca bismillah dulu.bancuh kapur sirih bersama sabun atas sudu,aku guna sudu plastik sebab besi takut ade reaction lain plak,titis kan air sehingga adunan larut menjadi seperti bedak sejuk,kalau tahi lalat besor sila cucuk ckit dengan pencukil gigi atau jarum,then apply la adunan tadi guna cotton bud kat tahi lalat,bila rasa pedih sila gembira kerana adunan anda berjaya,tunggu kering then boleh apply sekerap yang mukin,.insyaAllah tahi lalat gugur dengan sendiri..

warning!!!:

1)jangan paksa tahi lalat keluar,ia akan tejatuh sendiri bila ia sedia
2)hati hati bila apply adunan sebab law terkena kulit akan luka sikit
3)jangan kena adunan dalam bijik mata

macam tuh la..orang dok sibuk buat adunan kuih raya aku dok cbuk adunan mende lain..semua nie perlukan kesabaran,parut tentu la ada.sakit tuh sudah tentu  sebab adunan tadi nak meresap dan memusnahkan akar tahi lalat..amik ko..tahi pon ada akar..haha..kecantikan datang dari kesakitan kan..yang penting haruslah buat..kalau tak cuba mana nak jadi..aku pon takot giler nak buat,tapi aku tekad gak nak buang,lagi pulak tengah cuti sem,tak de la nak pegi ngadap kawan kelas dan lecturer pon kan..memang mengalir air mata aku tahan sakit,walaupun rasa sakit macam kena sunat je..haha,,penah plak aku bersunat..

aku rasa akhirnya dapat gak aku rasa jadi doctor,,kempunan nak amik course yang berunsurkan biology dah terbalas..hoho..aku dah lakukan pembedahan kat badan sendiri..tak perlu pergi India dan Indonesia pon nak study perubatan,,haha.,,tak sia sia aku study biology dulu,,padahal takde kena mengena langsung..haha..ops,lagi satu,jangan gelojoh sangat nak keluarkan tahi lalat pegi letak banyak banyak..sederhana okie..

p/s:nati aku update picture..=)

wasalam..

update picture 11nov2012 : tahi lalat gugur ...



130 comments:

  1. Replies
    1. view tahi lalat gugur ke pusat pembentungan post..=)

      Delete
    2. assalam. kelmarin saya cuba cara ni. saya letak 5kali. 3kali pagi dan 2kali petang.
      first letak, tak sakit pun.
      kali kedua letak dah mula sakit macam kena gigit semut api n sakit dekat tempat tahi lalat je. sekeliling tahi lalat berwarna merah dan tahi lalat tu jadi besar. hehe. jangan risau, letak lagi untuk kali ketiga, dia akan jadi seperti asal + kering.
      bila dah kering kapur + serbuk kat tahi lalat, saya cuci. (sekali letak saya tunggu 40 minit.
      lepas tu letak balik campuran kapur makan + serbuk pencuci tu. tahi lalat jadi pecah dan mengelupas. oh ya, tahi lalat saya kat dagu macam tahi lalat dato ct dulu2. saya taruk kapur + serbuk tu atas tahi lalat je, tak lebih @ kena kulit. sekarang tahi lalat kering, rasa nak kopek, tapi sabar je, takut akar dia belum mati.

      Delete
    3. http://cikcenderawasih11.blogspot.com/2014/05/petua-buang-tahi-lalat-dengan-mudah.html

      Delete
    4. mcmana awak skrg,kesan hitam terbakar dah hilang ke.

      Delete
    5. 20 may - tahi lalat dah tanggal tapi parut masih ada. beberapa hari lepas tanggal, tahi lalat tumbuh sikit, saya taruk campuran tu lagi. alhamdulillah sekarang tak tumbuh lagi :)

      Delete
  2. nak tgk gak hasilnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. view tahi lalat gugur ke pusat pembentungan post..=)

      Delete
  3. kulit mengelupas la macam mane?bertanda ke nanti

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Dah hilang..tpi ade kesan naik mcm parut..tahi lalat tumbuh blik kew??

    ReplyDelete
  6. pas letak sabun+kapur tahi lalat kian besar memang mcm 2 ke??pas kering kena letak lg ke??

    ReplyDelete
  7. aimanaqilah_1995@yahoo.comDecember 1, 2012 at 1:08 PM

    ade kesan x bwt bnde nie?

    ReplyDelete
  8. salam, saya dah cuba petua ni, tp sesuatu yg terjadi..awalnya tahi lalat saya cuma kecil je , tp sekarang ianya dh jadi bulatan yg besar dan kering seperti berkudis, normal ke tu? bila sapu ubt ni rasa dia pedih sgt2, perlu teruskan atau berhenti ? skrg ni baru masuk 3 hari percubaan tp nampak seperti makin teruk .. adakah situasi mcm ni sama sprti saudari ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun jadi mcm awk.agak2 brpe ari mau hilang ?

      Delete
    2. hhmm...sy jd mcm ni jgk..bley sy tahu da ok ke blm?jdi bulatan hitam besar..sgt menakutkan..

      Delete
    3. saya da try n memang mnjadi..korg jgn risau...mula2 mmg dia akan mmbesar..continue je pkai tp jgn slalu..nnti dlm sminggu dia akan hilang..

      Delete
    4. Tgh try...emm mmg makin besar ke awal2? takoottt :(

      Delete
    5. saya pakai 2kali, tahi lalat tu membesar. jangan risau, korang letak lagi lepas tu, dia akan jadi kecik dan kering.

      Delete
  9. Kalau guna bedak sejuk ganti kapur sireh buleh ke?

    ReplyDelete
  10. berapa lama parut tu nak hilang?

    ReplyDelete
  11. Berapa lama nak hilangkan tahi lalat tu ?

    ReplyDelete
  12. agak-2 berapa lama tahi lalat tu nak hilang ?

    ReplyDelete
  13. hhmmm....nak tny....sy baru cuba...tahi lalat sy tak la besar...mcm kne dakwat pen je..sy buat...dia jd lg besar hitamnya..mcm hangus kot...lgpun sy letak lebih dr kawsan tahi lalat tu...cne ye tu?risau la sy...kat muka lak ni..tolong sy.. :(

    ReplyDelete
  14. saya penah cuba jugak..elakkan dari kena diluar kawasan tahi lalat tu..alhamdulillah..mmg mcm mengelupas sikit..ade tinggalkan bekas mcm bekas chicken pox kot..tp usaha la utk buat tanda/parut tu..insyAllah..berhasil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macammane awak hilangkan parut tu

      Delete
  15. Biasanya, memang lepas letak bancuhan tu, dia akan membesar dalam pd masa yg sama dia dlm proses mengering. Nak kering tu bergantung kepada saiz tahi lalat. Kena ulang letak smpi dia kering sepenuhnya.

    ReplyDelete
  16. yer..dia jdik bekas chicken pox.. hhmm..tahi lalat sy ni...x besar pun..kck sgt..tp dia mcm nk mmbesra..sbb tu sy trs nk buang je..

    nur ash..kiranya dia jdik besar hiatm tu sbb kulit da burn la kan??sy harap dia hilang la hitam tu..tkt nya tak pasal2..jdik pulak taik lalat besar...
    btw,,terima kasih ats info.. :)hilang sikit kerisauan..

    ReplyDelete
  17. saya try laa , asal nya kecik sekraang dah besar . alhamdulilah dah kering tpi ambil masa laa jugakk .

    ReplyDelete
  18. Besar?MAksd awk tahi lalat tu jdi besar?Maksdnya mcm mana tu?dia jadi tanda hitam yg besar?berapa lama awk tggu nak hilang?

    nk cuba tapi takut..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy nk cba tpy tkot jgk

      Delete
  19. kalau petua untuk tahi lalat yang mati???? hehehe

    ReplyDelete
  20. maap pada yang bagi comment..banyak so saya balas satu nie je..actually membesar itu normal..dia akan besar dan kering..bawak banyak bersabar..beselah tuh..nak cantik kan..haha..jangan putus asa..dalam entry saya dah cakap jangan kena sampai kulit yang bukan tahi lalat..sebab ia akan buat luka..kena titik kat tempat yang betul betul tahi lalat..proses yang saya amik untuk hilang seminggu..depends kat tahi lalat masing masing..kalau besar lagi lama la..untuk tahi lalat mati memang tak hade.. untuk tanda lahir pon tak ketemui lagi..mungkin kita memang tak boleh buang tanda lahir..harap membantu..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy da try n berkesan utk tahi lalat y mati thanks ili ^_^ cma tahi lalat idup sy ni masalah ckit sbb dya ada baki tahi lalat. sy ne telalu gelojoh nk ilangkan tahi lalat sy ne so sy try kutil smpai bedarah. mgkin akar tahi lalat 2 belum habis kaluar rasanya. ptot ke sy ulang step ne blik??

      Delete
    2. Akak,ayah saya ada tahi lalat banyaaaaaaak sangat.Mak saya kata kemungkinan besar saya jadi macam ayah saya.Saya takmau.Jadi sekarang,saya nak cari racun untuk hapuskan akar-2 tahi lalat dulu,sekarang dan akan datang.Boleh tulung??Heheh.

      Delete
    3. kes awk sma mcm sy n sy dh pon try kaedah ili n memang berkesan tahi lalat mati sy dh pon keluar. bygkn sy ada 14 tahi lalat d kwasan muka ada bsar ada kecik. sy pkai kaedah ne memang berkesan.

      Delete
  21. helo. um. dah tengok kesan dia. lubang parut tu hilang tak nanti ?

    ReplyDelete
  22. saya rasa tahi lalat saya dah pecah. bila letak bancuhan kapur dengan sabun jadi melekat dekat tahi lalat smpai tak boley buang. macam mana nak buat ea ? ada sapa2 boley bantu saya ? huhu. :|

    ReplyDelete
  23. ade x petua nak melicinkan muka ?

    ReplyDelete
  24. tahi lalat pecah..tggu masa dia akan kering and tertanggal dengan sendiri..

    ReplyDelete
  25. Replies
    1. lpas tnde mcm chicken pox..nnti jdi ape ? buat bnde nie bole bgi x nmpk lgsong ke tahi lalat nye ?

      Delete
  26. lubang parut konpem hilang ye cik puan dan en en yang budiman..akan jadi macam normal,,seyes,,tak tipu lah..haha..memang dia akan melekat bancuhan itu dekat tahi lalat..nati dia akan kering..pastu leh gembira ria..pada yang dah kering maksudnya bawak sabo,teruskan lagi usaha anda tanpa putus asa..=)

    ReplyDelete
  27. dh cuba...mmg bekesannn...tq iliesbublies...:)

    ReplyDelete
  28. x paham sangat la...... cara saya cenggini
    bancuh dan letak kat taik lalat
    dah kering saya letakkan lagi
    pas 3 ari saya buat taik lalat mmbesar
    betul x cara nie???
    plizz x bole kuar keje la malu!!!!

    ReplyDelete
  29. Betul la tu...sya dlu pun cam gitu...tpi 1st sya ltak kt tahi llt pertma.cuma area thi llt tu je sya sapu.pas thi llt tu tanggal.ade ksan hitam bulat plak..ingtkn kulit hanggus..rupanya thi llt tu msh ada.sya sapu lg bru hilng.pas thi llt kdua sya sapu melbihi area thi llt tu..mknenyer spu kna kulit skit..ha!!!bru btul2 hilng.xde itam2 da...rupanya thi llt sya nie kna sapu smpai kna kulit skit.pa2 pun skrg tgh rawat bkas die jer...

    ReplyDelete
  30. hhmm..kalo ikut pengalaman sy la eh...jangan letak byk kali...letak just atas tahi lalat tu je...lepas bancuhan kering.jgn tmbh lagi bancuhan tu..sbb bila kt tmbh. tahi lalat tu jd makin besar..sbnrny bkn tahi lalat tu bsr..tp kulit tu mcm da hangus..ni yg jadi kat sy..agk risau sbb jd kat muka plak tu..tp alhamdulillah..kesan hitam tu kering dan tanggal dgn sendiri sepenuhnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kulit hangus tu bpe hari akan hilag?
      kat kulit tu berair ckit kan

      Delete
    2. So kiranya kita jgn letak selalu lah bancuhan tu. mcm tu ke?

      Delete
  31. maksudnya awak biarkan dia kring tanpa ubt lagi la ye?
    arghhh!!! help me!!

    ReplyDelete
  32. berkesan_ 18 hari kot ! haha
    thanks

    ReplyDelete
  33. utk komen feb27: aah...sy bia dia kering...jgn letak lg bancuhan tu...nnt kulit hitam tu akan tanggal dgn sndri..jgn gatal2 tgn nk g kopek..tahi lalat awk besar mana je??

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak letak bancuhan 2 berapa kali??

      Delete
  34. boleh digunakan untuk tahi lalat mati x??

    ReplyDelete
  35. ili nk tnya boleh x ? :(

    ReplyDelete
  36. nk tyer . btoi2 jdi kew . law tahi lalat tak bape besar cm ne

    ReplyDelete
  37. Dah hilang..tpi ade kesan naik mcm parut hitam kecil.,tahi lalat akan tumbuh balik ke ??

    ReplyDelete
  38. hai nak tanya tentang guna cara ni buang tahilalat;

    ReplyDelete
  39. i ada try,sapu ketiga kali berapa minit darah keluar dari mole tu apasal boleh macam?lepastu tak sapu lagi,ia punya keliling ada kering sikit,kasar n ada gelembung sikit entah tak sapu lagi mole tu lepas seminggu lebih boleh jatuh sendiri kah?plz jawap soalan sy!ts

    ReplyDelete
  40. kalau ada reply di sini beritahu emel i di nameiri10@hotmail.com? br sy tahu u ada reply soalan i kat sini br naik tengok jawapan.mole sy punya dekat tepi mulut ada dua biji nak buang sebiji yg besar sj TS.

    ReplyDelete
  41. daripada besar mcm biji cili teros jdi mcm biji betik je... mcm ne ni...???

    ReplyDelete
  42. saya nak tanya, sayA ada tahi lalat ala2 azean irdawati tu. berkesan ke kalau guna kaedah macam ni? lgpun saya punya tahi lalat ni betul2 letak kat ats kening and dia ade rambut kat atsnya. saya ingat nak cuba tp takut pulak kalau membesar lagi teruk. mana saya nk sorok? TOLONG SAYA!!!

    ReplyDelete
  43. bley jd ka ney?..klu dh kering tmbah adunan yg bru ka?..rsa pedih..kuar darah warna hitam..apa mksud 2?..

    ReplyDelete
  44. ya allah..mmg rsa pedih..tapi tahi lalat dh nmpak cm terkopek..nmpak dlm tahi lalat warna merah..betol ka ney?

    ReplyDelete
  45. sy da cube.. mmg bekesan.. huhuhu..... tq...

    ReplyDelete
  46. ada naik parut x?..risau la..kt muka pulak ney..

    ReplyDelete
  47. Mcm mana eh nk tahu akar tahi lalat tu dh hilang atau keluar??

    ReplyDelete
  48. Saya da try smpai kering tpi bila disapu dlm bp min tros rase bedeyot n kua darah..knape jd mcm tu??

    ReplyDelete
  49. adakah parut akan hilang,risau pulak rasa,takut terjadi semakin buruk je slepas melakukan proses ni.

    ReplyDelete
  50. assalamualaikum kak ili , saya nak tanya nih . Kak ili ambik masa berapa lama nak hilang kan tahi lalat tu ? Sebab tahi lalat saya sama saiz dengan tahi lalat kak ili . Please help meee :(

    ReplyDelete
  51. woii reply lah !! entah2 ko nipu tak ?? edit je lebih ! balas lah comment aku !

    ReplyDelete
  52. jadi ke ni ?? saye memang tak de tahi lalat .. tapi adik saye lar ...huhu :3

    ReplyDelete
  53. Btol mule2 saye buat t.lalatnye membengkak saye tak buat lg bab saket..pastu dalme sye biar kan try lg skly spu kapur dy maken bengkak tp xlame dy tkopek sendiri..parut dy jgn ckp la npk mcm belobang tp saye pky krim ilang parot mederma dlm 2mggu dy ttp ksn belobang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak.. nk tny.. lepas je terkopek awak punye t.lalat tu.. awak terus pkai maderma ke ?

      Delete
    2. parut u sekarang mcmana.masih berlubang ke

      Delete
    3. dah xberlubang dah.. cuma masih ada kesan ala2 coklat gtu kat sekeliling lubang. lama tak nk hilang ?

      Delete
    4. Dah ok ke? Sepatotnye da kering n sure tahi lalat tu da gugur bru bole sapu ubat lain.kalau tak proses tak jd.

      Delete
  54. Sgt berhasillll...da xda da tahi lalat kat muka..dlu bukan main bnyj lg..siap kena sindir n dperli org sekliling..malu sgt! Skrg sya brasa lbih yakin!hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mna awk buat .. sy ada btol-2 tgh dahi .. org slalu ejek sy cm india lah .. da lah bsar laktu .. mlu sgt .. help me plsss :(

      Delete
    2. Nasib kita samala :(

      Delete
  55. Sy da cuba buat..harini hari ke 5...dr sebesar bjik cili da jd besar spt siput sedutnya cover tu...sakitnya...sy tgk mcm xnak tertanggal je...mcmna ni...suami da bising...sy bancuh menggunakan sabun boom..dr luar bila sy pegang,mmg rasa kering tahi lalat tu,tapi bila letak kapur still rasa sakit da berdenyut...bila kering,sy buh lagi...bila kering sy buh lagi...tp mcm xnak tertanggal je...boleh tak sy bg minyak gamat bg dia kering..da mcm kudis sbb dia nampak berkuping disekelilingnya

    ReplyDelete
  56. Mcm mna awk buat .. sy ada btol-2 tgh dahi .. org slalu ejek sy cm india lah .. da lah bsar laktu .. mlu sgt .. help me plsss :(

    ReplyDelete
  57. Harini 25hb..hari ke 8..sy nekad nak kopek tahi lalat ni...geram..pegi mana2 org tgk pastu jeling2...dr pg smp mlm sy kerjakan...pakai jarum,pencungkil gigi,pisau lipat,...sumpah sakit...bersalin pun x sakit mcmni...sy jerit2,nangis buat...anak2 naik takut tgk...pukul 10.45mlm akhirnya tertanggal tahi lalat ni...dan,mmg tahi lalat sy hanya luar je kering siap berkuping..tapi dalam still basah...sambil saya kopek tu,mmg jelas sekali isi kulit warna putih2 pink...dan sy nasihatkan...xpayahla buat...apa yg allah jadikan itu sangat cantik sebenarnya...tp klu terlalu besar,biarlah buat dekat klinik je...dan saya,inilah kali pertama dan terakhir sy buat benda ni...ya allah..ampunkan dosaku...dulu kerana tahi lalat ni,mmg ramai org suka sy...tp sekarang,sejak kebelakangan ini...sy perasan suamimasyik pandang2 tahi lalat sy..dan dia pnah ckp dia malu dgn tahi lalat yg semakin besar di atas bibir sy...dan sy lakukan krn sy xnak suami pandang org lain...tp...sakit yg teramat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masih ada tanda hitam tak

      Delete
  58. boleh try tips ni... memang ramai yang nak hilangkan tahi lalat ni....

    ReplyDelete
  59. Nak tany! Please jwb. Nape bler sy buat,tak pdih? Pakai sbun breeze,kpur mkn. Tp tak pdih? Ape yg slap

    ReplyDelete
  60. hello dear..nak tanya la..kalau tahi lalat ni sama species dengan "warts" tak? agak2x boleh try kat muka i yang di tumbuhi warts..dah mcm ladang ternak tumbuhnya..adessss...

    ReplyDelete
  61. saya dah cuba atas tahi lalat rata. menjadi tapi sebelum tu meratap2 la tengok tahi lalat makin lama jadi makin besar sampai risau & pergi klinik pakar kulit takut infection. dah la kat muka. sesiapa yg nak buat kat tahi lalat rata, PERINGATAN KERASSS; LETAK SABUN+KAPUR tu atas tahi lalat sahaja or else, kulit akan terbakar efek kapur yg panas tu. saya guna jarum letak bancuhan tu. kes tahi lalat membesar, yep saya pergi klinik medi-kulit kat kepong, konon nak buang pakai laser pulak. tapi doktor tu ckp tahi lalat akan tanggal sendiri.kalau paksa jugak tanggal, muka akan berparut teruk. so dia provide satu krim yg cepat baiki tisu2 kulit terbakar dibahagian dalam, so tahi lalat akan gugur lebih cepat. Alhamdulillah, 2 hari lepas tu, memang tanggal dah. with less parut. cuma merah mcm gigit nyamuk je time tanggal tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wohhh !!! Cam kene gigit ngn nyamuk jer ?! Eyy... tk bleyh jdik niy ! XD

      Delete
  62. sy dah cube..letak mcm yang di suruh tp sy ni gatal tangan..lepas letak esoknye sy kopek kesan yangb dan kering tue..so asenye tumbuh balik x tahi lalat tue...or de kesan pape pastu..sguh ke letak smpi tahi lalat tue tanggal sendiri..bukan bile dah kering kite kopek..then letak balik kapur n sabun...

    ReplyDelete
  63. ok macam ney la, saya dah try, bagi mrka yang berjaya tu tahniah, tapi bagi saya pula, saya cuba pada bulan 3 2013.. saya mencuba dengan mulanya sangat teratur, namun pada hari ke3 segalanya berubah, tahilalat sudah mmbesar 3 kali ganda tp ia mnjadi lebih nipis/lebih rata/kurang timbul..
    xpa saya x ksah. saya mnyapu ubt ini 5 kali sehari.. 1 bulan kmdian masih x tertanggal.. saya x tahan lagi, malam itu, saya mengumpil tahi lalat berkenaan dan semuanya trtanggal, CANTEKKK!!!
    hahaha
    tapi sampai sekarang (23/8/2013)masih ad lagi parut di WAJAH saya.. sudah 6 bulan dooo 6 bulan!!!
    kesimpulannya... sendiri buat sendiri tanggung kalau nak elok lebih baik pergi klinik, nak cantik korban la sikit wang ringgit tu! dah murah macam ney mng xdk jaminan pon kan?
    apa pon SELAMAT MeENCUBA :-D
    ikhlas dari saya untuk anda :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh tak bagi email?? banyak nak tanya ni :(

      Delete
  64. Sy ada try petua yg ini.. sy pkai 5 hri jer.. sapu dua kali seari.. lpas tu, biakan dia kring.. dlm msa 15 hri da xde da.. brjya buang.. mmg mse mle2 ltak tahi lalat akn membsar hngga 3-4 kali gnda dr asl.. jgn wsau.. sbar jer.. t dye kring n tnggal ngn sndri.. smoga brjya.. cuma akn ase pdih mse ltak tu.. dat nrmal
    . Than sket jer.. mcm kne gigit smut.. slmat mncba.. mmg jd..

    ReplyDelete
  65. hum,,nk jdkn cter mse sy kcik sy ad ckit je thi lalat,,sdar xsdar,ble da bsar mkin galak plak dye mmbiak..kalu sy try,nnti thi llt ni tmbuh lg ke?usualy ili pkai time ble mxture tu?nk try jgk tp ni da stat new sem..wjr x eh?kalu kne UV efek x?then leh x post gmbr b4 n aftr?

    ReplyDelete
  66. Aslmualaikum...sya nk tya klaw kta guna cara ney dy akn bgi effect pa2 x utk msa akn dtg??

    ReplyDelete
  67. Sy da cuba mmg berkesan. Pastu. Skg tinggal parut je. Lpas sebulan parut xbaik lgi. Bila sy chck je balik mcm ada isi timbul kt bhgian taik lalat tu. Risau plak. Takot tumbuh balik je. Sbab isi tu tu tumbuh kt kwasan yg sme,agak2 tumbuh balik ke?tolong bgtau plzzz

    ReplyDelete
  68. Saya try first time lepas tu kulit sebelah tahi lalat gelembung dan warna coklat tapi tahi lalat takda apa apa. Saya takut, then letak minyak gamat. Nak teruskan lagi ke? Takut kalau jadi makin teruk. Dah la dekat bahu. :'(

    ReplyDelete
  69. Dalam sehari tu brapa kli nk spu bncuhan tu kt tahi lalat?

    ReplyDelete
  70. saya dah pakai seharian lepas dah kering saya basuh .. esoknya perlukan saya letak lagi kapur sirih tu .. sebab tahi lalat nyerr macam bengkak bengkak .. so saya takut ade effect ape ape .. kena letak lagikan kapur sirih pada tahi lalat tu,walaupon dah bengkak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. saye pon baru buat semalam lepas tahi lalat hangus ape kena buat huh tambah lagi ka kapur tu ka ?

      Delete
  71. berapa hari tahi lalat akan luruh

    ReplyDelete
  72. Saya dah buat ikut yang diarahkan. 4 hari lepas tu dia kering, saya gatal kopek sbb tak menyabar. Tapi ade mcm isi timbul & berdarah. Perlu ke letak bancuhan tu lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kamu pasti yang timbul tu tahi lalat .guna bancuhan tu sampai tahi lalat hilang.

      Delete
  73. nak tanya kalau taik lalat mati boleh guna ke petua ni?

    ReplyDelete
  74. Camner nk hlangkan parut ekk... gelap n besar...kesan dri bt nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcmana progres lps dia gelap dan besaq tu.skrg mcmana.da ok ke

      Delete
  75. Nak buang taik lalat tu memang lah nak . But just takut orang tanya, "Weh, mana taik lalat kau?". Haa, nak jawab pe? Malulah nak cakap, "Aku dah buang". Haihh , apaaaaa aku nak buaaat skrgg !!!

    ReplyDelete
  76. Macam mane bancuh ...bnda ni..utk tahi lalat leper dan berbulu bkesan x

    ReplyDelete
  77. betol ke berkesan?? sy banyak sangat taik lalat.kadang2 sampai perasan "eh ada taik lalat baru" ..agak menyakit hati jugak la... taik lalat sy dari muka hingga la ke bahagian sulit..x kan nk pakai jugak takut benanah la pulak,..

    ReplyDelete
  78. assalamualaikum..sy x ada taik lalat hidup cuma belambak2 taik lalat yg mcm titik2 tu je...boleh x tunjukkan step cara penggunaannya???? please tolong sy... sy musykil sangat..sebab kadang2 sampai perasan ada taik lalat baru,,,sakitnye hati

    ReplyDelete
  79. saya dah buat tp kesan parut x hilang.sedih

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesan parut yg tak hilang tu mcmana.yg hitam atau yg berlubang.pls reply

      Delete
    2. dua2 dowh.. hitam n berlubang
      NGERI siott

      Delete
  80. pada yg belum cuba,elok jgn cuba.lebih baik jmpa doktor kalau nk buang jgk tahi lalat tu

    ReplyDelete
  81. sakit sangat ke bila guna cara ni? saya nak cuba tapi takot pulak. berapa lama ye ambil mase untuk hilang kan kesan lubang tahi lalat tu?

    ReplyDelete
  82. saya nak cuba kat bahagian lain dulu.. Harap2 menjadi, In Sya Allah.

    ReplyDelete
  83. Mesti guna yang serbuk je ke ? Respon please

    ReplyDelete
  84. Kalau kita brhenti kejap tak letak.adunan tu dia akan trtanggal tak? sbb dah masuk hari ke 5 saya letak ni. Dia mcm nak tetanggal dah. still kena letak lagi ke bancuhan tu?

    ReplyDelete
  85. Tak payah buang laa . kurnian tuhan kot… ada hikmah la tahi lalat tu. Nanti menyesal xdak guna .

    ReplyDelete
  86. Assalamualaikum kak, saya nk tye:

    i) Kalau guna pencuci selain drpd yg kak state kat atas tu boleh ke, cthnye pencuci Attack. Boleh ke?
    ii) Slepas cucian pertama tu nak lap dulu baru letak atau letak masa tgh basah?

    Tringin nak try tapi tkut tersalah langkah. :')
    Harap Kak dpt jwb soalan saya. ��

    ReplyDelete
  87. dah try guys.. Alhamdulillah berkesan..Tahi lalat sy dekat tengah2 antara kening tu malu bila org tegur,memang la sakit..Beauty is Pain,pasal parut tu lepas je jatuh cepat2 letak vitamin E..Sy pakai bio oil mula2 tp mcm lmbat je nk ilang then trus tukar pakai COSMODERM Alhamdullilah berkesannnn :) parut tu kalau telek dekat2 and betul2 je nampak tu pon nipis sesangat la.. just wanna share my experiance TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selain daripada Bio Oil & Cosmoderm, ada tak produk lain yang boleh menghilangkan parut tu? :)

      Delete
  88. Sy dh hilangkn 2 tahi lalat kt hidung sy..satu nawah mulut mcm pen jugak..tpi hidung yg hidup...saya just yg homemade...rasanya dr kapur jgk ...2 hri pakai trus cuci muka hilang hitam2 thi lalat..skrg dh masuk 5 hri alhamdulillah kering...guna mnyak gamat masa luka masih pedih
    .pastu mlm guna bio oil jer..utk hilangkn kesan hitam...ok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...